Merklogica

Wil je je organisatie als sterk merk op de kaart zetten? Dan is Merklogica jouw gids. In de aandachtseconomie waarin wij leven, met de toenemende digitale mogelijkheden van bijvoorbeeld AI, wordt het steeds lastiger voor organisaties om zichtbaar en herkenbaar te blijven. Een sterk merk helpt, maar vraagt om scherpe keuzes: positionering, herkenbare symbolen, een relevante belofte, sterke storytelling en consequente uitvoering. Je moet in seconden kunnen vertellen wie je bent en waarom jij de beste keuze bent, juist in markten waarin producten en diensten op elkaar lijken. De gelouterde merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout presenteren een helder, eenvoudig stappenplan om tot een onderscheidend merk te komen. Elke stap is onderbouwd met fundamentele theorieën, denkmodellen en recente wetenschappelijke én praktische inzichten. Rijke, herkenbare cases – van Nike, IKEA, Nespresso, Dove, Apple, Obama en Trump tot Coolblue, HEMA, Rijksmuseum, Natuurmonumenten, Rituals en NS – laten zien hoe het werkt in de praktijk. Merklogica is een handzaam, toegankelijk en direct toepasbaar boek voor iedereen die een sterk merk wil bouwen. Voor allerlei soorten organisaties, van bedrijven en culturele instellingen tot ngo’s en overheden. Met veel denkoefeningen die helpen om de juiste keuzes te maken, zodat klanten je wél weten te vinden. [USP’s (3 bullets; totaal max. 200 tekens)] Gebaseerd op decennia aan ervaring van twee zeer gerenommeerde merkstrategen Logisch en bewezen denkraam dat je zelf makkelijk kunt toepassen Boordevol met inspirerende en leerzame voorbeelden in woord en beeld [auteurs)] Marc Oosterhout is al meer dan 30 jaar merkstrateeg. Hij is oprichter van reclamebureau N=5, voorzitter van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en bestuurslid van de Vereniging Natuurmonumenten. Trudelies van der Poel is al ruim 25 jaar merkstrateeg met veel internationale ervaring. Ze was werkzaam bij onderzoeksbureau Censydiam en was directeur strategie bij reclamebureau UbachsWisbrun.

 30,00

Gratis verzending

10 op voorraad

Welke uitvoering?

Paperback

€23.99

Hardcover

€29.99

eBook

-

Auteur

Marc Oosterhout, Trudelies van der Poel

ISBN

9789024476046

pagina's

Reviews

Merklogica

Samenvatting

Wil je je organisatie als sterk merk op de kaart zetten? Dan is Merklogica jouw gids. In de aandachtseconomie waarin wij leven, met de toenemende digitale mogelijkheden van bijvoorbeeld AI, wordt het steeds lastiger voor organisaties om zichtbaar en herkenbaar te blijven. Een sterk merk helpt, maar vraagt om scherpe keuzes: positionering, herkenbare symbolen, een relevante belofte, sterke storytelling en consequente uitvoering. Je moet in seconden kunnen vertellen wie je bent en waarom jij de beste keuze bent, juist in markten waarin producten en diensten op elkaar lijken. De gelouterde merkstrategen Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout presenteren een helder, eenvoudig stappenplan om tot een onderscheidend merk te komen. Elke stap is onderbouwd met fundamentele theorieën, denkmodellen en recente wetenschappelijke én praktische inzichten. Rijke, herkenbare cases – van Nike, IKEA, Nespresso, Dove, Apple, Obama en Trump tot Coolblue, HEMA, Rijksmuseum, Natuurmonumenten, Rituals en NS – laten zien hoe het werkt in de praktijk. Merklogica is een handzaam, toegankelijk en direct toepasbaar boek voor iedereen die een sterk merk wil bouwen. Voor allerlei soorten organisaties, van bedrijven en culturele instellingen tot ngo’s en overheden. Met veel denkoefeningen die helpen om de juiste keuzes te maken, zodat klanten je wél weten te vinden. [USP’s (3 bullets; totaal max. 200 tekens)] Gebaseerd op decennia aan ervaring van twee zeer gerenommeerde merkstrategen Logisch en bewezen denkraam dat je zelf makkelijk kunt toepassen Boordevol met inspirerende en leerzame voorbeelden in woord en beeld [auteurs)] Marc Oosterhout is al meer dan 30 jaar merkstrateeg. Hij is oprichter van reclamebureau N=5, voorzitter van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en bestuurslid van de Vereniging Natuurmonumenten. Trudelies van der Poel is al ruim 25 jaar merkstrateeg met veel internationale ervaring. Ze was werkzaam bij onderzoeksbureau Censydiam en was directeur strategie bij reclamebureau UbachsWisbrun.

Guarantee

Verzending en afhandeling

Wij streven ernaar om elke bestelling binnen 24 uur te verzenden. Als er technische problemen zijn, kan het langer duren.

Gerelateerde boeken

Boeken die je ook leuk vindt

Herma Bamberger

 19,95

Matt Oldfield

 14,99

Scarlett St. Clair

 25,00

Anneleen Forrier, Nele De Cuyper, Annelies Scheers, Tiziana Marini, Said Ait Aadi, Dounia Ait Mansour, Tine Geraerts, Mustafa Harraq

 34,00

Andries B.V.

 15,95

Karim Van Overmeire

 34,95

Michel Daenen

 24,50

Linda Dielemans

 9,99

Hans Offringa

 20,99

Marselina Rambaldo

 19,99

Remko Kuipers

 24,99

Anke Werker

 13,99

Mahmoud Darwish

 22,50

Ronald Giphart

 24,99

het beste boek aller tijden!

Tijdloze verhalen

Verzamel de memorabele verhalen die u zich herinnert!

zie meer boeken

Klik hier

Lekker in je vel emotiekaarten

Blijf op de hoogte van de vrijheidsgeest

Abonneer u op de Atlantis-nieuwsbrief en ontvang wekelijks praktijkverhalen, deskundig advies en bewijs uit de praktijk. U kunt zich eenvoudig afmelden als u niet tevreden bent.

Wees professioneel en leuk in één stap

Transformeer uw manuscript in een meesterwerk met ons.

© 2025 Atlantis - All rights reserved

Ontvang de meest actuele informatie over dit boek

Vind alles wat je moet weten over dit boek, van de nieuwste auteursinformatie en nieuwste titels tot beschikbaarheid en recensies van lezers. Ontvang de laatste informatie direct in je inbox.