Shoe Dog

Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie . Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.' De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.

Dit product is momenteel niet beschikbaar. We nemen contact met u op zodra het beschikbaar is.

Welke uitvoering?

Paperback

€23.99

Hardcover

€29.99

eBook

-

Auteur

Phil Knight

ISBN

9789000357598

pagina's

Reviews

Shoe Dog

Samenvatting

Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie . Phil Knight over de naam Nike: ‘Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.’ De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. ‘Ik zal er wel aan wennen,’ was zijn eerste reactie.

Guarantee

Verzending en afhandeling

Wij streven ernaar om elke bestelling binnen 24 uur te verzenden. Als er technische problemen zijn, kan het langer duren.

Gerelateerde boeken

Boeken die je ook leuk vindt

Sietske Scholten

 19,99

Anne De Clerck

 21,99

Katrien Termeer

 29,90

Emile van der Staak

 59,99

Hans Sibbel

 16,99

Chantal Claassen, Jacodine Van de Velde, Lindi Melse, Lizzie Van den Ham

 17,95

Siwert Hoogenberg, Jan Westerhof

 34,90

Christina Braun

 17,95

Frances Lefebure

 11,49

Amand Dewaele

 19,95

Nicole Schelling

 10,00

Kathryn Stockett

 24,99

 15,99

Peter James

 22,99

Sidonie-Gabrielle Colette

 15,00

het beste boek aller tijden!

Tijdloze verhalen

Verzamel de memorabele verhalen die u zich herinnert!

zie meer boeken

Klik hier

WAARHEEN?

Blijf op de hoogte van de vrijheidsgeest

Abonneer u op de Atlantis-nieuwsbrief en ontvang wekelijks praktijkverhalen, deskundig advies en bewijs uit de praktijk. U kunt zich eenvoudig afmelden als u niet tevreden bent.

Wees professioneel en leuk in één stap

Transformeer uw manuscript in een meesterwerk met ons.

© 2025 Atlantis - All rights reserved

Ontvang de meest actuele informatie over dit boek

Vind alles wat je moet weten over dit boek, van de nieuwste auteursinformatie en nieuwste titels tot beschikbaarheid en recensies van lezers. Ontvang de laatste informatie direct in je inbox.