Historisch Leren Denken

Historisch denken vormt het centrale doel van geschiedenisonderwijs. Historisch leren denken biedt inzicht in wat dit behelst, hoe leerlingen spontaan denken over verleden en geschiedenis, en hoe je betekenisvol, uitdagend, boeiend, zinvol, haalbaar en leerbaar geschiedenisonderwijs kan ontwerpen. Het sluit daarbij nauw aan bij minimumdoelen en leerplannen. Het handboek steunt op internationale onderzoeksliteratuur en op eigen onderzoek. Het put niet louter uit geschieddidactische, maar eveneens uit revelante historische, onderwijshistorische, onderwijskundige en sociaalpsychologische literatuur. Het is in eerste instantie bedoeld voor (toekomstige) leerkrachten geschiedenis, bachelors en masters, en daarnaast voor andere professionals betrokken in non-formeel geschiedenis leren en onderwijs (erfgoeden museumsector). Theorie en praktijk gaan hand in hand. Abstracte theoretische inzichten worden telkens duidelijk gemaakt met historische thema's en onderwerpen van het voortgezet onderwijs. Hoe je concreet krachtige leeromgevingen in geschiedenis ontwerpt komt expliciet aan bod. Op het e-leerplatform Sofia vindt de lezer oefeningen, goede praktijken en verdiepende informatie. Dit boek is een onmisbaar standaardwerk voor al wie betrokken is in geschiedenisonderwijs.

 49,50

Gratis verzending

10 op voorraad

Welke uitvoering?

Paperback

€23.99

Hardcover

€29.99

eBook

-

Auteur

ISBN

9789462920798

pagina's

Reviews

Historisch Leren Denken

Samenvatting

Historisch denken vormt het centrale doel van geschiedenisonderwijs. Historisch leren denken biedt inzicht in wat dit behelst, hoe leerlingen spontaan denken over verleden en geschiedenis, en hoe je betekenisvol, uitdagend, boeiend, zinvol, haalbaar en leerbaar geschiedenisonderwijs kan ontwerpen. Het sluit daarbij nauw aan bij minimumdoelen en leerplannen. Het handboek steunt op internationale onderzoeksliteratuur en op eigen onderzoek. Het put niet louter uit geschieddidactische, maar eveneens uit revelante historische, onderwijshistorische, onderwijskundige en sociaalpsychologische literatuur. Het is in eerste instantie bedoeld voor (toekomstige) leerkrachten geschiedenis, bachelors en masters, en daarnaast voor andere professionals betrokken in non-formeel geschiedenis leren en onderwijs (erfgoeden museumsector). Theorie en praktijk gaan hand in hand. Abstracte theoretische inzichten worden telkens duidelijk gemaakt met historische thema’s en onderwerpen van het voortgezet onderwijs. Hoe je concreet krachtige leeromgevingen in geschiedenis ontwerpt komt expliciet aan bod. Op het e-leerplatform Sofia vindt de lezer oefeningen, goede praktijken en verdiepende informatie. Dit boek is een onmisbaar standaardwerk voor al wie betrokken is in geschiedenisonderwijs.

Guarantee

Verzending en afhandeling

Wij streven ernaar om elke bestelling binnen 24 uur te verzenden. Als er technische problemen zijn, kan het langer duren.

Gerelateerde boeken

Boeken die je ook leuk vindt

Arnold Houtermans

 19,50

Tom De Smet

BDW

Norbert Nederlof

 29,95

Anne van der Bijl

 16,50

Alex Latimer

 16,95

Pierre Winters and Irene de Kroon

Judith Visser

 16,50

Ruud Koopmans

 24,99

het beste boek aller tijden!

Tijdloze verhalen

Verzamel de memorabele verhalen die u zich herinnert!

zie meer boeken

Klik hier

Diep verborgen

Blijf op de hoogte van de vrijheidsgeest

Abonneer u op de Atlantis-nieuwsbrief en ontvang wekelijks praktijkverhalen, deskundig advies en bewijs uit de praktijk. U kunt zich eenvoudig afmelden als u niet tevreden bent.

Wees professioneel en leuk in één stap

Transformeer uw manuscript in een meesterwerk met ons.

© 2025 Atlantis - All rights reserved

Ontvang de meest actuele informatie over dit boek

Vind alles wat je moet weten over dit boek, van de nieuwste auteursinformatie en nieuwste titels tot beschikbaarheid en recensies van lezers. Ontvang de laatste informatie direct in je inbox.