Alles moet weg!
Alles moet weg!
De babyboomers en generatie X deden opeens niet alleen de noodzakelijke boodschappen meer, maar gingen shoppen, funshoppen zelfs. De winkels profiteerden ervan. Opeens werden er talrijke ketens uit de grond gestampt. De single van ABBA en de cd van Dire Straits kochten we bij Free Record Shop, de eerste hifi-installatie bij Wastora of Harense Smid, de schoolagenda bij V&D, de spijkerbroek bij VET, het eerste communiepakje bij Kreymborg, de plussize kleding bij Miss Etam, de baljurk bij De Bonneterie en het bestek bij Hoyng. De Gruyter had zijn gratis snoepje van de week en C1000 zijn formule.
De winkelstraten floreerden en de verhuurders van panden liepen binnen. Maar nu is het tij gekeerd en dreigen de winkelstraten spookholen te worden door de opkomst van webshops, vergrijzing en consuminderen.
Alles moet weg! schildert de lotgevallen van 25 winkelketens die opkwamen, de consumenten betoverden met een gouden formule en inmiddels weer ter ziele zijn gegaan. Vele jaren waren zij een vertrouwd gezicht in de winkelstraat. Inmiddels hebben ze plaatsgemaakt voor koffiecorners, broodjeszaken, nagelstudio’s, stroopwafelwinkels en fitnesscentra.
Peter de Waard is columnist van de Volkskrant.
€ 20,99
Gratis verzending
Auteur
Peter de Waard
ISBN
9789044656725
pagina's
Reviews
Samenvatting
Peter de Waard is columnist van de Volkskrant.
Guarantee
- Gratis verzending
- Veilig bestellen
- Lid van WebwinkelKeur
Verzending en afhandeling
Wij streven ernaar om elke bestelling binnen 24 uur te verzenden. Als er technische problemen zijn, kan het langer duren.
Gerelateerde boeken
Bestsellerboeken
Blijf op de hoogte van de vrijheidsgeest
Abonneer u op de Atlantis-nieuwsbrief en ontvang wekelijks praktijkverhalen, deskundig advies en bewijs uit de praktijk. U kunt zich eenvoudig afmelden als u niet tevreden bent.
Wees professioneel en leuk in één stap
Transformeer uw manuscript in een meesterwerk met ons.
© 2025 Atlantis - All rights reserved